Veelgestelde vragen

Product & Maatvoering

  • Waar worden de producten van Noshirt gemaakt?
    De ateliers van Noshirt bevinden zich in Tunesië en de UK. Waar we de kwaliteit goed in de gaten kunnen houden, waar er normale lonen worden betaald en waar we zeker weten dat er geen kinderen bij de productie betrokken zijn. Die horen op school te zitten, niet in een fabriek.
  • Van welke kwaliteit katoen zijn de producten van Noshirt gemaakt?
    Onze Noshirts en Noshorts worden gemaakt van Supima katoen, dat geteeld wordt in de VS. Hier wordt ook nog een beetje elasthaan aan toegevoegd. Zo sluiten de shirts en shorts goed om je lichaam, blijven ze ademen en gaan ze niet lubberen.

    Onze NOSOCKS lite bestaan voor 85% uit Egyptisch katoen en voor 15% uit nylon. Dit laatste wordt toegevoegd voor de versteviging van de sok, met name bij de hiel.

    Onze NOSOCKS original bestaan voor 70% uit Merino wol en voor 30 % uit nylon.

    Onze NOSOCKS invisible bestaan uit 65% Egyptisch katoen, 33% Nylon en 2% Lycra.
  • Moet ik rekening houden bij de maatkeuze met eventuele krimp van het katoen?
    Nee, daar is vooraf bij het ontwerp rekening mee gehouden. Omdat onze shirts en shorts zijn gemaakt van katoen, zullen ze bij de eerste was- en/of droogbeurt wel iets krimpen maar dat is dus in de maatvoering verwerkt.
  • Welke maat heb ik nodig?
    Om tot een optimale pasvorm te komen, heeft Noshirt voor het ontwerp van shirts en shorts de lichaamsbouw van veel verschillende mannen opgemeten. Daarom zijn de ondershirts iets langer dan gebruikelijk en is in het ontwerp rekening gehouden met de natuurlijke krimp na de eerste was- of droogbeurt. Het zou kunnen dat maat M daarom perfect past, terwijl je gewoonlijk maat L draagt. Welk short de ultieme pasvorm heeft voor jou, is afhankelijk van je lengte en gewicht. In deze tabel kun je zien welke maat het beste past bij jouw lichaamsbouw.

    Onze sokken zijn verkrijgbaar in de maten 39-41, 42-44 en 45-47.

Productkeuze

  • Welk type hals past het beste bij mij?
    Draag je je overhemd met 2 knoopjes open? Ga dan voor onze deep V.
    Draag je je overhemd met 1 knoopje open? Dan adviseren wij onze regular V.
    Wanneer je je overhemd hoog gesloten of met een das draagt, is onze round neck de beste keuze. N.B. Alleen NOSHIRT original is momenteel met een ronde hals verkrijgbaar. 

    Kijk hier voor uitgebreide informatie over onze hals-typen. 
  • Wat is het beste ondershirt voor onder mijn witte overhemd?
    Voor onder een wit (of licht) overhemd adviseren wij je altijd te kiezen voor onze unieke kleur invisible khaki. Dit voorkomt lelijke contouren, zowel bij de kraag als bij de mouwen.
  • Mijn gewenste product is niet op voorraad, wat nu?
    Je kunt je bestelling wel gewoon plaatsen. Wij houden je op de hoogte als de levering (veel) langer duurt dan je van ons gewend bent.
    Wanneer je je bestelling toch zo snel mogelijk wilt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen altijd met je mee kijken naar een passend alternatief.
    Ook kun je je mailadres achterlaten bij onze klantenservice. Zodra het gewenste product dan weer leverbaar is, laten we je dit weten.
  • Welk type shirt past het beste bij mij?
    Om de beste keus te maken, welk ondershirt het beste bij jou past, hebben wij de keuzehulp ontwikkeld. Uiteraard kun je ook altijd contact opnemen met onze klantenservice voor een passend advies.
  • Kan ik diverse shirts bij elkaar combineren in een voordeelpack?
    Binnen de aangegeven voordeelpacks is het zeker mogelijk diverse type shirts met elkaar te combineren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ander hals type of kleur ondershirt.

Wasvoorschriften

  • Op welke manier kan ik de producten van Noshirt het beste wassen?
    Was je shirts, shorts en/of sokken bij voorkeur op 30 of 40 graden en houd kleur bij kleur. Gebruik een speciaal wasmiddel voor de zwarte of witte was. Kijk hier voor uitgebreide wastips.
  • Mogen de producten van Noshirt in de droger?
    Ja, dat mag. Zet de droger dan wel op de meest voorzichtige droogstand (voor delicate was). Als je onze shirts, shorts of sokken op een te hoge temperatuur droogt, bestaat namelijk de kans dat de kwaliteit achteruit gaat en dat ze onnodig krimpen.

Bestelprocedure & betaling

  • Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?
    Om een bestelling te kunnen plaatsen is een account bij Noshirt niet verplicht. Praktisch is het wel. Zo kun je bijvoorbeeld je eerdere bestelling(en) terug vinden.
  • Gaat Noshirt vertrouwelijk om met mijn gegevens?
    Ja. We gebruiken jouw gegevens alleen om je bestelling te verwerken en je op de hoogte te houden van je bestelling. Kijk in de privacy statement voor meer informatie.
  • Kan ik ook achteraf betalen?
    Voor (gedeeltelijke) achteraf betaling kan je contact met ons opnemen via service@noshirt.nl

Retourneren

  • Ik ben niet tevreden over mijn bestelde product(en). Wat nu?
    Heb je onze shirts, shorts of sokken uitgeprobeerd, maar ben je niet tevreden? Binnen 30 dagen mag je de producten gewoon omruilen of je krijgt het aankoopbedrag terug. Heb je nog andere vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar service@noshirt.nl. We zullen binnen 2 dagen reageren. Bellen kan ook naar 088-120 11 11.
  • Hoe kan ik mijn retour het beste regelen?
    Vul het retourformulier in. Stuur het formulier samen met de producten binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling kosteloos naar ons antwoordnummer:

    Noshirt
    Antwoordnummer 6055
    3990 VB Houten
    Nederland

    Je kunt je retour afgeven bij een afgiftepunt van PostNL. Hier ontvang je een verzendbevestiging. Bewaar je verzendbevestiging goed. Mocht er iets misgaan dan kunnen wij je bestelling traceren. Als wij je retour in goede staat hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging per mail.

    Kun je het retourformulier niet uitprinten? Dan mag je ook een handgeschreven briefje aan je retour toevoegen met daarop aangegeven: je naam & ordernummer en voor welke artikelen je wilt omruilen of dat je je geld terug wilt ontvangen.

    Woon je in het buitenland? Vraag dan het retourlabel aan via onze klantenservice: service@noshirt.nl. Je ontvang dan per mail verdere instructies voor je retourzending.
  • Wat is de retourtermijn?
    Zodra je je bestelling hebt ontvangen mag je onze shirts, shorts en sokken eerst uitproberen (dus ook wassen en drogen)! Ben je toch niet tevreden over je bestelling, dan geldt er een retourtermijn van 30 dagen.
  • Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn aankoopbedrag terug?
    Binnen 14 dagen nadat wij je retourzending hebben ontvangen storten wij het aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) terug op je rekening.

Verzending

  • Hoe lang duurt het voordat mijn zending binnen is?
    Als je op werkdagen voor 23:00 bestelt, wordt je bestelling dezelfde dag nog voor je ingepakt en de volgende dag bij je bezorgd. Bestellingen die tussen vrijdagavond 23:00 uur en zondag 21:00 uur worden geplaatst, worden op zondag ingepakt en heb je op maandag in huis. Bestel je op zondag na 21:00, dan wordt je bestelling op dinsdag bij je bezorgd.

    Als wij de levertijd, onverhoopt en tegen de verwachting in, niet waar kunnen maken dan brengen we je hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
  • Naar welke landen verzendt Noshirt en wat zijn de verzendkosten?
    Noshirt verzendt haar producten naar waar jij dat wilt.
    De verzend- en administratiekosten zijn €2,95 binnen Nederland en €4,95 voor wie zijn pakketje in België wil laten bezorgen. Binnen Nederland en België betaal je bij bestellingen vanaf €74,95 geen verzendkosten. Woon je niet in Nederland of België en wil je iets bestellen? Binnen de EU betaal je €9,95 voor elke zending, ongeacht het aantal shirts en of shorts. Buiten de EU brengen wij voor elke zending €19,95 in rekening.

    Hou bij zendingen buiten de EU rekening met mogelijke inklarings- en/of douane kosten: deze zijn voor eigen rekening. Heb je nog aanvullende vragen: neem gerust contact met ons op via service@noshirt.nl
  • Ik wil mijn bestelling op een ander adres laten afleveren, kan dat?
    Bij het invoeren van je gegevens vóór het afrekenen, kun je ervoor kiezen om je bestelling af te laten leveren op een ander adres. Afleveren bij een afhaalpunt van PostNL is ook mogelijk.
  • Kan ik mijn bestelling binnen een bepaald tijdvak of op een andere dag laten leveren?
    Tijdens de bestelprocedure kun je na het invoeren van je adresgegevens, kiezen voor andere tijdsvakken om je bestelling af te laten leveren.
     

Even geduld a.u.b.

Verder winkelen Naar kassa en afrekenen
Verder winkelen Naar kassa en afrekenen